måndag 19 november 2007

Frost Flowers & Leaves



Såhär ser den ut. Den stora och inte helt enkla Frost Flowers & Leaves, från A Gathering of Lace.

Jag har stickat den i orginalstorlek, exakt efter boken. Jag har använt ett tunt silkegarn, och stickor nr 4. Den är väldigt varm. Synd bara att den har legat nerknölad i en kasse i över ett halvår, med bara en liten bit (1/5?) av kanten kvar att sticka.

Garnet är slut.

Jag har inte fått tag på mer. Jag har ringt och skrivit till butiken, utan resultat.



Nu funderar jag på att använda det här bomullsgarnet till den sista biten. Hur blir det? Gammaldags charm? Eller titta vad snål hon var när hon köpte det där garnet?

Jag har vitt silkegarn i samm kvalité, men hur snyggt blir det?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Efterlys en snutt av garnet där du kommer åt, mailinglistor, www.stickamera.se och liknande ställen. Många gånger finns det folk med rester som kan dela med sej!

Väldigt vacker sjal!

Tex sa...

Jamen det var en bra idé. Jag ska testa det.

Grattis på namnsdan, förresten!

Anonym sa...

"Titta vad snål...". Ha, ha, nej så tror jag inte någon tänker. Det är så lätt att köpa för lite garn, det gör jag jämt.

Tex sa...

Ofta, när jag köper garn, så vet jag inte riktigt vad jag ska ha det till. Så då blir det som det blir.

Anonym sa...

Åhh, vad fin! Du måste göra färdig den! Hoppas, hoppas att du hittar mer garn!

Tex sa...

Jo, jag ska göra klart den. Men att få tag på rätt garn kan vara svårt, jag har varken namn eller tillverkare. Det får bli en improvisation.